27. 12. 2013.

NIKOLA BADEV - Legenda makedonske narodne muzike

 Nikola Badev je rođen 1918. u selu Glisik, Kavadarci.
Violinu je počeo da uči sa 10 godina. Bio je član folklornog ansambla u Kavadarcima, gradskog hora pod upravom Vasila Hadzimanova  a nesto kasnije postaje poznat i kao fudbaler u FK Jugoslavija.
Susret sa Vasilom Hadzimanovim, posle II svetskog rata, bio je krucijalni događaj u određivanju Nikoline budućnosti i pevačke karijere.
Godine 1948. Badev ima debi u programu Radio Skopja. Tada i počinje njegova sjajna karijera.
"Do tri mi puski puknale", "Mama Tode ucese", "Zalajala crna kucka", "Petlite pejat, den mi se deni" i "Neli go vidovte Asaneja" su prve pesme koje je on snimio, u avgustu 1955., za Muzičku  produkciju Radio Skopja. Prvi duet snimio je sa Mirvet Belovskom, septembra 1955. Za Muzičku  produkciju Radio Skoplja snimio je preko 200 pesama, solo i duetskih. Motivi njegovih pesama su lirski, ljubavni, revolucionarni i narocito, motivi iz života makedonaca koji idu na rad u inostranstvo...u pečalbu.
Badev je snimio i preko 100 ploča za Muzicke kuce bivse Jugoslavije. Prvi zapis je napravljen u 1952. za "Jugoton". Bila je to prelepa pesma "Teska bese nasata razdelba".
Godine 1964. je osvojio nagradu na festivalu narodne muzike "Ilidza" a 1967. na takmicenju  "Septembar u Ivanjici", zajedno sa svojom kćeri, Badev je osvojio prvu nagradu. 
Bio je čest gost na nastupima sirom sveta folklornog ansambla "Tanec".
Nikola Badev je bio izuzetno talentovan pevač, pevac sa prefinjenom tehnikom, prefinjene interpretacije čije su interpretacije uvek bile živopisne i bogato ukrašene. Jedan je od izvođača čije su interpretacije poznate u celom svetu. Svojim glasom, pesmom... Nikola Badev je ostavio neizbrisiv trag u makedonskom folkloru.

01 Frosino, mome
02 Ferman dojde, dzanam, od Stambola
03 Blaze tebe Mitro
04 Kandisuj bre ludo, mlado
05 Koga vojnici trgnavme
06 Crno mu bilo pisano
07 Snosti minav pokraj vazi
08 Biljane, mome ubavo
09 Poslusajte patrioti
10 Golema ridza ti cinam
11 Pesna za Skopje (duet so V.Ilieva)
12 A bre makedonce (duet so A.Sarievski)
13 Razbole se mojata Irina
14 Ete taka dedo Dimo
15 Sudbo moja
16 Ohrid, Ohrid
17 Ljubese me, mila majko, ubava Elena


NBDOC

1 коментара:

Muzika Balkana је рекао...

Nikola Badev - Acano, mlada nevesto
Nikola Badev - Ajde, da li znaes, pametis Milice, Kazi Jano
Nikola Badev - Ajde, pukna puska vo cikma odaja
Nikola Badev - Ajde puska pukna
Nikola Badev - Ajde, da li znaes, pametis Milice
Nikola Badev - Ajde, razbole se mojto libe
Nikola Badev - Antice, dzanam dusice
Nikola Badev - Biljana platno belese
Nikola Badev - Biljane, mome ubavo
Nikola Badev - Blaze tebe mori Mitro
Nikola Badev - Bog da bie Ruse tvoj'ta majka
Nikola Badev - Bolna je padnala mladata madjirka
Nikola Badev - Crno mu bilo pisano
Nikola Badev - Dafino, vino crveno
Nikola Badev - De mori Vase, Vase
Nikola Badev - Dedo Dimo, na starost se zeni
Nikola Badev - Despa si stoi kraj Dunava
Nikola Badev - Devet godini
Nikola Badev - Dimce i Kiro Nalbatot
Nikola Badev - Do tri mi puski puknaja
Nikola Badev - Dremka mi se, dreme, mila mamo
Nikola Badev - Ergen odev, majko
Nikola Badev - Ete taka, dedo Dimo
Nikola Badev - Ferman dojde od Stambola
Nikola Badev - Frosino mome
Nikola Badev - Gina, Gina, licna Gina
Nikola Badev - Golema ridza ti cinam
Nikola Badev - Gukni mi, gukni
Nikola Badev - Ilija, fidan bojlia
Nikola Badev - Janke le, Janke ubava
Nikola Badev - Jaze si go sakam popovoto Stojne
Nikola Badev - Junak vrvi niz poljana zelena
Nikola Badev - Kandisuj bre ludo, mlado
Nikola Badev - Kate, Kate licno mome
Nikola Badev - Kazi Rajne, kazi duso
Nikola Badev - Kazi, kazi oblace le belo
Nikola Badev - Kicice bujna golema
Nikola Badev - Kinisala Rosa u planina
Nikola Badev - Koga vojnici odevme (Vojnata trigodisnata)
Nikola Badev - Konja vrana javam jas
Nikola Badev - Kraj Vardara visoki bairi
Nikola Badev - Lence bre duso
Nikola Badev - Ljubese me ubava Elena
Nikola Badev - Lulela e Jana
Nikola Badev - Majka na Marika dumase
Nikola Badev - Maro, Marike fidan bojlike
Nikola Badev - Mavrovo
Nikola Badev - Mi zaplakalo seloto Vatasa
Nikola Badev - Milke, duso
Nikola Badev - Mori mome Magde
Nikola Badev - Morska sir
Nikola Badev - Nad selo Lavci
Nikola Badev - Ne mi go lazi Gorgi Mareto
Nikola Badev - Ne se beli Mare mori
Nikola Badev - Ne stoj mome
Nikola Badev - Nemoj me mila mamo luto da kolnis
Nikola Badev - Nevesto licna, kalesa
Nikola Badev - Ogin go gori Brezovo
Nikola Badev - Ohrid, Ohrid
Nikola Badev - Oj Jano,Jano
Nikola Badev - Oj ti pile, slavej pile
Nikola Badev - Oj, Nedo, Nedo
Nikola Badev - Oj, Satesko reko silna
Nikola Badev - Parahodot mi pristigna
Nikola Badev - Pesna za Gorgi Sugarev
Nikola Badev - Po fabrikite vo Germanija
Nikola Badev - Podranila Cena
Nikola Badev - Poslusajte patrioti
Nikola Badev - Prasa li Tinke majka ti
Nikola Badev - Razbole se mojata Irina
Nikola Badev - S' kamenicki frlat mamo
Nikola Badev - Sadila Jana
Nikola Badev - Sardisale lesockiot manastir
Nikola Badev - Se omazih
Nikola Badev - Sevdalino, maloj mome
Nikola Badev - Skopje, Skopje
Nikola Badev - Slavej pile pee niz gora zelena
Nikola Badev - Slegov dolu vo izbata
Nikola Badev - Snosti dojdov, ej mori Mare
Nikola Badev - Snosti minav pokraj vazi
Nikola Badev - Snosti si maiko pominav
Nikola Badev - Stani mome da zaigras
Nikola Badev - Sto e Skopje pusto
Nikola Badev - Sto mi e milo, Guno
Nikola Badev - Sudbo moja
Nikola Badev - Tamo dolu Krivolacko
Nikola Badev - Teska bese nasata razdelba
Nikola Badev - Trba trbi gevgelijsko
Nikola Badev - Vino pijam, em rakija
Nikola Badev - Vo tuginata dalecna
Nikola Badev - Za kogo gi cuvas Dano ocite
Nikola Badev - Zbogom majko
Nikola Badev - Zedov zena mrzeliva
Nikola Badev - Zosto jas otidov na daleku
Nikola Badev - Zosto mila majko ti mene me rodi

Part.1
Part.2
Part.3
Part.4

Постави коментар